Osebna izkaznica primera dobre prakse, vezanega na razpis TPK 2018–2022, za uresničevanje Priporočila Sveta EU Poti izpopolnjevanja

Naziv primera:
RIC Novo mesto v projektu Pridobivanje temeljnih in poklicnih kompetenc 2018–2022
(Financing of the implementation of programs for acquiring key competences and vocational skills 2018–2022)

Širši okvir:
Javni razpis za pridobivanje temeljnih in poklicnih kompetenc od 2018 do 2022 (TPK 2018–2022)

Časovni okvir:
14. 9. 2018 do 31. 10. 2022

Financerja:

  • Republika Slovenija (nacionalna sredstva za sofinanciranje kohezijske politike – 20 %)
  • Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada (sredstva EU za kohezijsko politiko – 80 %)

Kohezijska regija:
vzhodna Slovenija – KRVS

Nosilec konzorcija:
CIK Trebnje

Konzorcijski partnerji:
Grm Novo mesto – center biotehnike in turizma
RIC Novo mesto ter
ŠC Novo mesto

Udeleženci:
Ves čas trajanja projekta so sledili smernicam javnega razpisa in spremljali delež udeležencev starejših od 45 let in delež vključenih v programe za razvoj kompetenc s področja digitalnih oziroma informacijsko-komunikacijskih tehnologij.

Namen:
Povečati vključenost odraslih v vseživljenjsko učenje (VŽU) in izboljšati kompetence, ki jih odrasli potrebujejo zaradi potreb na trgu dela, večje zaposljivosti in mobilnosti ter osebnega razvoja in delovanja v sodobni družbi.

Cilj(i):
Izboljšati temeljne in poklicne kompetence odraslih, ki so nižje izobraženi (manj kot štiriletna srednja šola oziroma vključno z ISCED 3 – nižje poklicno in srednje poklicno izobraževanje) in manj usposobljeni, s poudarkom na starejših od 45 let.

Opis:
V več kot štiriletnem obdobju je bilo v okviru projekta na voljo vrsta izobraževalnih programov s področja učenja tujih jezikov, finančne, digitalne in računalniške pismenosti, komunikacije in podjetništva, slovenščine za tujce, varnosti in zdravja na delovnem mestu, boja proti stresu ipd. RIC je izvedel programe za izboljšanje računalniške pismenosti, programe splošnega neformalnega izobraževanja (programi SNIO), programe Usposabljanja za življenjsko uspešnost – UŽU, programe priprav za izpit iz slovenščine in prijave v postopek pridobitve kvalifikacije oziroma drugih certifikatov ter druge javno veljavne programe. Usposabljanja v programih so bila za udeležence brezplačna.

Rezultate in učinke projekta so spremljali sproti, še podrobneje letno in ob zaključku projekta. Izvedbo projekta so ocenjevali iz različnih vidikov (vsebinskega, finančnega ipd.). Spremljali pa so tudi zadovoljstvo vseh vključenih deležnikov: vodilnega partnerja konzorcija, naročnika projekta, izvajalcev vsebin v programih in udeležencev izobraževanja.

Dosežki: 
RIC je izvajali 11 vsebinsko raznolikih programov, in sicer s področij:

  • mehkih veščin (Dobra komunikacija – pot do uspeha, Učinkovita komunikacija – korak do sočloveka in uspeha, Osnove mediacije, Z zdravo prehrano in gibanjem do zdravja, Uvajanje dopolnilne dejavnosti na kmetiji),
  • informacijsko-komunikacijskih tehnologij (Računalniška pismenost za odrasle in Računalniško digitalno opismenjevanje),
  • tujih jezikov (angleščina, nemščina, italijanščina in španščina na ravneh od A1 do B2),
  • slovenščine (Slovenščina kot drugi in tuji jezik) ter
  • priprave na izpita iz Zakona o splošnem upravnem postopku.

Programe smo izvedli v 82 skupinah odraslih, v posamezno skupino je bilo vključenih med 10 in 15 udeležencev. Neformalnega izobraževanja se je udeležilo 821 odraslih. Za vpis v več kot en program neformalnega izobraževanja se je odločilo kar 283 oseb. Zanje smo izpeljali 3873 izobraževalnih ur.
Vključenih je bilo je bilo 540 različnih udeležencev starejši od 45 let. Programe za krepitev digitalnih kompetenc je obiskovalo 284 udeležencev, od tega 165 starejših od 45 let.

Spletna stran:
https://www.ric-nm.si/si/projekti/nacionalni/ptpk-2018-2022/ 

Promocija primera dobre prakse: 
Pogled udeležencev na zaključeni projekt  (objava v e-Novičkah december 2022)

Kontakt:
Katarina Rožman (T:  07 3934 565, 031 746 003, E: katarina.rozman@ric-nm.si)

Povezava s Priporočilom Poti izpopolnjevanja:
 Korak 1: Ocenjevanje znanj in spretnosti
 Korak 2: Prilagojena ponudba učnih možnosti
□ Korak 3: Potrjevanje in priznavanje
 Podpora (outreach/terensko delo, svetovanje in drugo)
 Partnerstva, sodelovanje, koordinacija

Fotografije:

© 2019 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane. Politika zasebnosti | Pravna obvestila
Urednica: mag. Zvonka Pangerc Pahernik, oblikovanje: David Fartek, računalniška rešitev: Franci Lajovic