Osebna izkaznica projekta Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2018 do 2022 za uresničevanje Priporočila Sveta EU Poti izpopolnjevanja
Naziv:
Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2018 do 2022 (IJZ II)
(Strengthening the competencies of professionals in the field of managing an innovative educational institution in the period from 2018 to 2022)
Vira financiranja:
- Republika Slovenija (nacionalna sredstva za sofinanciranje kohezijske politike – 20 %)
- Evropska unija iz Evropskega socialnega sklada (sredstva EU za kohezijsko politiko – 80 %)
Projekt Krepitev kompetenc strokovnih delavcev na področju vodenja inovativnega vzgojno-izobraževalnega zavoda v obdobju od 2016 do 2018 se izvaja v okviru Operativnega programa za izvajanje Evropske kohezijske politike v obdobju 2014–2020, prednostna os 10 – Znanje, spretnosti in vseživljenjsko učenje za boljšo zaposljivost, prednostna naložba 10.1. – Krepitev enake dostopnosti vseživljenjskega učenja za vse staroste skupine v formalnem, neformalnem in priložnostnem okolju, izpopolnjevanje znanj, spretnosti in kompetenc delovne sile ter spodbujanje prožnih možnosti učenja vključno prek poklicnega usmerjanja in validiranja pridobljenih kompetenc.
Dodeljena sredstva:
2.813.809,99 EUR
Obdobje izvajanja:
1. 10. 2018 do 31. 8. 2022
Posredniški organ:
Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport (MIZŠ)
Namen:
Projekt je namenjen izboljšanju in poglabljanju tistih kompetenc, ki jih strokovni sodelavci nujno potrebujejo na delovnem mestu zaradi nenehnih sprememb narave dela. Z upoštevanjem aktualnega razvoja sistema vzgoje in izobraževanja bo v okviru projekta potekala implementacija in nadgradnja rezultatov in znanj, razvitih v obdobju 2007–2013 in 2014–2018, in sicer v obliki izvajanja profesionalnega usposabljanja strokovnih delavcev.
Cilj:
Usposobiti strokovne sodelavce za:
- razlikovanje, razvijanje in ustrezno rabo podjetništva kot pristopa in podjetnosti kot lastnosti,
- vseživljenjsko učenje,
- obvladovanje načrtovanja vseživljenjske kariere,
- jezikovne kompetence strokovnih delavcev,
- inovativni pristop v poučevanju,
- vodenje javnega zavoda z uporabo IKT in razvoj digitalnih kompetenc,
- ugotavljanje in zagotavljanje kakovosti z in za uporabo podatkov NPS in mature kot podpora procesom samoevalvacije in izboljšanje učenja in poučevanja,
- spodbujanje preventivnih dejavnosti na področju duševnega in telesnega zdravja ter dejavnosti na področju socialnega in čustvenega učenja kot prispevka k ustvarjanju varnega in zdravega učnega okolja,
- spodbujanje dejavnosti na področju trajnostnega razvoja.
Projektni cilj je, da profesionalno usposabljanje uspešno zaključi več kot 11.000 strokovnih in vodstvenih delavcev v vzgoji in izobraževanju.
Ciljna skupina:
Strokovni in vodstveni delavci na področju predšolske vzgoje, osnovnošolskega izobraževanja, osnovnega glasbenega izobraževanja, poklicnega in strokovnega izobraževanja, srednjega splošnega izobraževanja, vzgoje in izobraževanja otrok in mladostnikov s posebnimi potrebami, vzgoje in izobraževanja v dijaških domovih ter izobraževanja odraslih, ki bodo vključeni v programe profesionalnega usposabljanja.
Status:
V teku
Kohezijska regija:
Obe
Nosilec:
Zavod RS za šolstvo (ZRSŠ)
Partnerji:
- Andragoški center Slovenije (ACS),
- Center RS za mobilnost in evropske programe izobraževanja in usposabljanja (CMEPIUS),
- Center RS za poklicno izobraževanje (CPI),
- Center šolskih in obšolskih dejavnosti (CŠOD),
- Državni izpitni center (RIC Ljubljana),
- Šola za ravnatelje (ŠR).
Opis:
Kakovostno vzgojno-izobraževalno delo zahteva nenehno poglabljanje in pridobivanje novih kompetenc. Zaradi nenehnega spreminjanja narave vzgojno-izobraževalnega dela so potrebna usposabljanja tako na področju novih disciplinarnih znanj kot tudi veščin za posredovanje znanja z novimi, naprednimi metodami učenja in pedagoškimi pristopi. Gre za podjetništvo, vseživljenjsko učenje, jezikovne kompetence, inovativne pristope k poučevanju, vodenje javnega zavoda z uporabo IKT in drugo.
Strokovni in vodstveni delavci in šol se bodo v okviru projekta usposabljali za kontinuirano uvajanje novih pristopov pri vzgojno-izobraževalnem delu in za doseganje večje kakovosti rezultatov vzgojno-izobraževalnega dela, kar je temeljna lastnost inovativnega javnega zavoda.
Pričakovani kazalniki:
- število strokovnih delavcev, vključenih v programe za izboljšanje kakovosti in učinkovitosti izobraževanja in usposablja,
- delež šol, ki so uspešno izvedle strategije prožnih oblik učenja.
Spletne strani:
- ZRSŠ: https://www.zrss.si/strokovne-resitve/projekti/domaci-projekti/ijz-ii/
- ACS: https://www.acs.si/projekti/projekti-ess/kompetence-strokovnih-delavcev-2016-2022
- CMEPIUS: https://www.cmepius.si/o-nas/programi/ess-inovativni-javni-zavod/
- CPI: https://cpi.si/kohezijski-projekti/krepitev-kompetenc-strokovnih-delavcev-na-podrocju-vodenja-inovativnega-vzgojno-izobrazevalnega-zavoda-v-obdobju-od-2018-do-2022/
- CŠOD: https://www.csod.si/stran/ijz-ii-krepitev-kompetenc
- RIC: https://www.ric.si/ostalo/ijz2_krepitev_kompetenc_strokovnih_delavcev_na_podrocju_vodenja_inovativnega_vzgojno_izobrazevalnega_zavoda/
- ŠR: http://solazaravnatelje.si/index.php/dejavnosti/projekti/projekti-evropskega-socialnega-sklada/krepitev-kompetenc-za-vodenje-inovativnega-javnega-zavoda-2018-2022/
Kontakt:
Povezava s Priporočilom Poti izpopolnjevanja:
□ Korak 1: Ocenjevanje znanj in spretnosti
Korak 2: Prilagojena ponudba učnih možnosti
□ Korak 3: Potrjevanje in priznavanje
□ Podpora (outreach/terensko delo, svetovanje in drugo)
Partnerstva, sodelovanje, koordinacija
© 2019 Andragoški center Slovenije. Vse pravice pridržane. Politika zasebnosti | Pravna obvestila
Urednica: mag. Zvonka Pangerc Pahernik, oblikovanje: David Fartek, računalniška rešitev: Franci Lajovic