Digitalna preobrazba družbe
Forum EPUO o prihodnosti izobraževanja odraslih in nacionalna spletna razprava EPALE
v organizaciji ACS in CMEPIUS
17. junija 2021 prek spleta
Digitalna preobrazba družbe je pojav, ki se mu ni mogoče več izogniti. Zajema vse generacije in vpliva na vsa področja našega življenja. Kot posamezniki se je v zadnjem času močno zavedamo zaradi omejitev, ki jih narekujejo zaostrene zdravstvene razmere.
V času covida-19 smo bili malodane pahnjeni v virtualni svet komuniciranja in sodelovanja. Morali smo razviti svoje digitalne spretnosti, vendar so različne omejitve (denar, infrastruktura, znanje …) vplivale na to, da se je digitalni razkorak le še povečal.
Digitalizacija je usodno in vzajemno povezana z vseživljenjskim učenjem. Učimo se tudi zato, da bomo digitalno spretni. Po drugi strani lahko tehnologija podpira naše učenje (in druge vidike življenja) do neslutenih možnosti. Posebno vlogo pri tem ima umetna inteligenca.
Upravičeno se sprašujemo, kakšna je prihodnost in katere so priložnosti za sinergijo med človekom in tehnologijo?
O digitalni preobrazbi družbe, njenih etičnih vidikih ter povezavi z vseživljenjskim učenjem smo se pogovarjali z vidnimi strokovnjaki in praktiki.
Dogodek je potekal 17. junija 2021 po spletu (Zoom).
Za enakopravno vključenost udeležencev sta poskrbela tolmača slovenskega in angleškega jezika ter tolmač za slovenski znakovni jezik.
Gradivo
- Socialna digitalna inovacija: usklajevanje digitalne preobrazbe z družbenimi spremembami
Altheo Valentini, M. A. (v angleščini, pdf, 4,6 MB) - Umetna inteligenca in prihodnost vseživljenjskega učenja
Mag. Mitja Jermol (pdf, 4 MB) - Uporaba sodobnih tehnologij v vseživljenjskem učenju 4.0
Mag. Matej Veber (videoposnetek) - Vzorčno mesto Velenje
Brigita Kropušek Ranzinger ter Erik Kapfer in Miha Cojhter (diaprojekcija ppsx, 102 MB) - Etika znanosti in tehnologije v času tehnoloških prehodov
Dr. Luka Omladič (pdf, 500 KB)
Celoten posnetek dogodka
Video
Socialna digitalna inovacija: usklajevanje digitalne preobrazbe z družbenimi spremembami (Altheo Valentini, M. A.)
Umetna inteligenca in prihodnost vseživljenjskega učenja (Mag. Mitja Jermol)
Uporaba sodobnih tehnologij v vseživljenjskem učenju 4.0 (Mag. Matej Veber)
Vloga Mednarodnega raziskovalnega centra za umetno inteligenco IRCAI (Gašper Hrastelj)
Vzorčno mesto Velenje (Brigita Kropušek Ranzinger, Erik Kapfer in Miha Cojhter)
Etika znanosti in tehnologije v času tehnoloških prehodov (Dr. Luka Omladič)
Nacionalna spletna razprava EPALE
Posnetek celotnega dogodka v živo po spletu (Zoom)
Grafična žetev
(6 risb, kliknite puščice za ogled)
Program
Forum EPUO o prihodnosti izobraževanja odraslih
9.00–10.30
Altheo Valentini, M. A., tematski koordinator EPALE, Centralna podporna služba EPALE
Social Digital Innovation: matching digital transformation with social transformative change / Socialna digitalna inovacija: usklajevanje digitalne preobrazbe z družbenimi spremembami
Mag. Mitja Jermol, nosilec UNESCO katedre o odprtih tehnologijah za prosto dostopne izobraževalne vire in odprto učenje, Institut Jožef Stefan
Umetna inteligenca in prihodnost vseživljenjskega učenja
Mag. Matej Veber, učitelj strokovnih predmetov na področju robotike in mehatronike, Srednja šola za strojništvo, mehatroniko in medije, Šolski center Celje
Uporaba sodobnih tehnologij v vseživljenjskem učenju 4.0
Gašper Hrastelj, generalni sekretar Slovenske nacionalne komisije za UNESCO ter predstavnik IRCAI
Vloga Mednarodnega raziskovalnega centra za umetno inteligenco (IRCAI)
Brigita Kropušek Ranzinger, direktorica LU Velenje, Centra obogatene resničnosti (CORe), ustanoviteljica in direktorica Fundacije Sadni gozd, ter Erik Kapfer in Miha Cojhter, soustanovitelja Vzorčnega mesta Velenje
Vzorčno mesto Velenje
Povezuje mag. Zvonka Pangerc Pahernik, Andragoški center Slovenije
10.30-10.45
Odmor
Nacionalna spletna razprava EPALE
10.45–12.30
Dr. Luka Omladič, Inštitut za aplikativno etiko, Ljubljana; pretekli član (2012–2019) UNESCO Svetovne komisije za etiko znanosti in tehnologije (COMEST)
Etika znanosti in tehnologije v času tehnoloških prehodov
Nacionalna spletna razprava EPALE
Povezuje mag. Brigita Kruder, Ljudska univerza Slovenska Bistrica
EPALE
je elektronska platforma za izobraževanje odraslih v Evropi, ki je namenjena strokovnemu osebju na področju izobraževanja odraslih in predstavlja prostor medsebojne izmenjave mnenj, izkušenj, novic in virov. V Sloveniji v okviru CMEPIUS-a deluje Nacionalna podporna služba (NPS) EPALE Slovenija.
EPUO
je akronim za projekt Uresničevanje prenovljenega Evropskega programa za učenje odraslih (EPUO). Dejavnosti v vseh državah EU tečejo že od leta 2012, v Sloveniji jih koordinira ACS. V aktualni fazi projekta (2020–2021) med drugim organiziramo forume o prihodnosti izobraževanja odraslih.
Več informacij:
- Za EPUO: Zvonka Pangerc Pahernik, Andragoški center Slovenije (zvonka.pangerc.pahernik@acs.si)
- Za EPALE: Ana Stanovnik Perčič, CMEPIUS (ana.stanovnik-percic@cmepius.si)
- Tehnična pomoč: Franci Lajovic (franci.lajovic@acs.si)
Denarna podpora: